23 Aralık 2008 Salı

hatip ebrular






Hatip Ebrusu
Kısaca “içiçe damlatılmış renklerden oluşan daireleri şekillendirmek ” olarak tanımlanabilir. Çiçekli ebrunun temeli sayılırlar. Hatip Ebrusu’nu uygularken önce herhangi bir ebru türü zemin olarak yapılır. Bu zemin üzerine kalın bir bız veya damlalık kullanarak, çapları 2-4 cm’yi geçmeyen eşit aralıklı daireler oluşturulur. Görüntünün belirgin olması için, ilk renk genellikle koyu seçilir . Daha sonra ikinci, üçüncü, hatta istenirse dördüncü renk konulur. İnce bir uç, iğne veya bız yardımıyla desenleme yapılır.

3 yorum:

  1. çok güzel olmuşlar. zemin çalışmalarınız çok hoşuma gidiyor. serpme şeklindenmi bilemiyorum ben bunu çok iyi yapamıyorum.

    YanıtlaSil
  2. bir de saha sık ebru yayınlarsanız çok seviniri:)

    YanıtlaSil
  3. merhaba aymen
    teşekkür ederim ilgin için .
    fırsat buldukça eklemeye çalışıyorum
    bu ebrular ilk hatip çalışmalarım dan. genelde battal atarken grup grup atmayı seviyorum .serpmelide yaptığım oluyor ...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails